Kontakta Arvika
Smådjursklinik

Telefon

0570-477 60

Mail

info@arvikasmadjursklinik.se
(rådgivning och tidsbokning sker
endast via vår telefon)

Adress

Solbergsgränd 2B,
671 31 Arvika

Öppettider

Helgfria vardagar, måndag – fredag
08:00 – 17:00.
Lunchstängt 12:00 -13:00.

Akuta patienter måste tas omhand med hänsyn till hur allvarliga symtomen är. Det klockslag som nämns vid telefonkontakten är därför inte alltid den tid ni kan förväntas komma in till veterinären. Patienter med sjukdomstecken eller skador som är livshotande har alltid första prioritet. Vid bokning av akuttider tillkommer även en avgift för ditt ärende då dessa prioriteras först.

Vi finns bara ett telefonsamtal bort

Av oss kan du få allmänna råd och beställa tid för besök. Det är viktigt att komma ihåg att man inte kan göra ett besök per telefon och oftast måste vi undersöka ditt djur innan vi kan ställa någon diagnos. Det är viktigt att avboka din tid om du inte kan komma, så att andra som har behov av tiden kan få hjälp. Om du behöver förnya ett recept, tänk då på att göra detta i god tid då detta tar ca 3 dagar. Ibland kan det även behövas ett besök på kliniken innan ett recept kan skrivas ut.

Hos oss på Arvika Smådjursklinik gäller kort- (utom American Express) eller swishbetalning. Vi erbjuder Svea, det innebär att du kan få faktura på ditt veterinärbesök alternativt delbetalning. Det finns även möjlighet att dela upp din betalning med hjälp av Agriakortet. Är ditt djur försäkrat kan vi mot en avgift hjälpa dig att göra en direktreglering. Om du betalar hela summan till oss får du ett sjukvårdskvitto som du ska skicka till försäkringsbolaget och ersättningen kommer sedan därifrån.

 

Om ditt djur är försäkrat hjälper vi dig att göra en direktreglering med ditt försäkringsbolag under kontorstid. Det innebär att du betalar din självrisk och eventuell djurägardel på överskjutande belopp direkt till kliniken. Resten faktureras ditt försäkringsbolag. För detta tar vi en avgift på 180 kronor. För att kunna hjälpa dig med detta krävs att du har med dig ett gällande försäkringsbrev vid inskrivningen. Det kan också finnas reservationer i din försäkring vilket innebär att de kanske inte ersätter precis den skadan som du söker för eller djuret kan vara maxersatt. Det är därför viktigt att du kontaktar ditt försäkringsbolag innan vi utför stora ingrepp.